Thursday 27 October 2011

PESTA CAHAYA YANG TAK BERAPE NAK CAHAYA

As-Salam...

Bangga aku jadi anak Malaysia.  Sebab pe nak tau?  Sebab Malaysia ni ade macam2 kaum and agama.  Ade Melayu, ade Cina, ade India.  So bila dah banyak kaum and agama of course la banyak festival yang orang Malaysia ni celebrate.  Contoh cam kite ni orang Melayu celebrate Raya Puasa and Raya Haji.  Yang Cina plak Chinese New Year and India sambut Deepavali.  Another special thing about Malaysia is all this kind of festival not only celebrate by the group.  But all Malaysian citizenship together enjoy and celebrate the festival.  Sounds great rite??  Tempat laen ade??  Hado....hehehe...

Owh di sebabkan aku ni lahir kat Malaysia, so kelmarin dapat la aku same2 sambut Deepavali.  Sronok dapat buat muruku, pasang pelita, buat kolum, pakai henna.  Sumpah aku tipu buat sume tu.hehehe...  Cukup la skadar visit rumah kawan India aku je.  Tak mampu aku nak buat sume tu.  Bukan raya aku pun.

Kelmarin sempat la aku b'raya rumah kawan aku mase aku keje kilang dulu.  Die ni dulu aku nye leader.  Die la yang ajar aku buat keje HR walau tak la banyak sangat sebab die pun still dalam learning process.  Dulu die ni garang sangat sampai aku nangis2 tak nak gi keje.  Tapi skang ni leh jadi kamceng lak.  Tak tau la camne leh jadi cam tu.hehehe...

ni la my indian fren, Thamy
Sampai je kat rumah die kitorang borak2 sambil makan muruku.  Feveret tu...  Biskut raya pun ade gak.  Tapi tak makan sangat pun.  Borak gile panjang maklum la lame tak jumpe.  Banyak sangat story nak share.  Then mak die jamu makan nasi minyak plak dengan lauk kari ayam, kari kambing and ayam masak merah.  Ntah tak sure la nasi minyak ke nasi bryani tapi yang pasti bukan nasi putih.hehehe...


ni la nasi and lauk2 nye

2 3x aku amik lauk ayam masak merah ni...sedapppp...


muka hepi dpt mkn
To Thamy and famili Happy Deepavali.  May the lights of Deepavali shines on you.  Thanks sebab invite I datang rumah you.  Makanan sume sedap.  Cakap dekat mak you next year I datang lagi.  So masak lagi best tau...hehehe... 

No comments:

Post a Comment