Tuesday 1 May 2012

AKTIVITI FEVERET KAMI

As-Salam...

Sempena Mena tengah cuti midterm break ni, kami kawan2 telah set a gathering last week.  FYI Mena skang ni further study wat DPLI kat Johor.  Ija of coz tak leh nak join kitorang sebab die brade di KL.  Shajar pun tak leh nak join sebab die ade class petang semalam.  And Ida tak leh tinggalkan kedai sebab takde staff leh cover die.  Tinggallah kami-kami je Syu, Mena, Wati and aku.  Sorry guys.  We still have to make it even uolz not with us.  Next time kite try buat sampai sume ade ek.

So lepas keje masing-masing trus tuju ke tempat yang di janjikan.  Kitorang choose Greentown Dimsum as per recommended by me sebab tak penah lepak dengan kawan-kawan kat sini.  Aku nak kawan-kawan aku rase makanan kat sini yang aku rase ok la not bad.  Lagi plak kat sini makanan ala chinese style.  Susah nak dapat makanan cina yang halal.  So kat sini insyaAllah boleh makan tanpa was.

Tak yah cakap banyak.  Jom layan gamba lagi senang.



Wati and Syu pilih makanan yang same.  Name menu ni tak ingat la.  Tapi datang skali dengan wantan sup.  Yang ni aku penah makan.  Even simple tapi sedap.
 


Yang ni aku yang punya.  Salah pilih la.  Sebab aku rase kurang sedap sikit.  Takpe la.  Kene la try menu laen-laen so baru la tau yang mane ok and yang mane kurang ok.  Next time gi jangan order yang ni dah.


Yang ni Mena punya.  Tak ingat gak ape name nye.  Tapi name glamer nasi ni nasi manja.  Nak tau sebab pe panggil cam tu?  Sebab nye sebelom makan and tengah panas-panas kene kacau telor kat atas nasi tu pelan2 bagi rata dengan nasi.  Aku lupe nak rase nasi ni so tak tau la ok ke tak.


Menu tambahan dimsum yang di buat dari sayur bayam.  Kat dalam ade isi ayam and daun saderi.  Sedap sangat.


Menu tambahan yang ke-2.  Dalam die isi ayam gak.  Yang ni pun sedap.


Air teh cina ni dapat free.  Syu salah order air.  Tapi tokeh die cakap takpe la air ni die blanje.  Tokeh die cakap elok minum pas makan sebab leh cuci minyak2 yang sangkut kat kerongkong.  Tapi kitorang minum sikit je.  Bese la.  Tekak ni nak minum yang sedap2 je.  Air-air tawar ni susah nak telan padahal elok untuk kesihatan.







Last but not least haruslah ade gambar sume skali.  Sanggup suh abang waiter ni amik kan.  Thanks to abang waiter.  Next time kite wat makan-makan camni lagi ek.  Ajak yang laen-laen same and try makan kat tempat laen plak.

No comments:

Post a Comment