Tuesday 11 September 2012

SAMBUTAN RAYA BERSAMA ANAK-ANAK YATIM DARUS SALAM

As-Salam...

Kenangan yang paling best Syawal kali ni adalah beraya bersama-sama dengan anak-anak yatim.  Actually ni adalah first experience meraikan raya dengan anak-anak yatim.  Walau bukan 100% aku organize event ni, tapi aku dapat la tumpang meraikan same-same.  Famili Shajar yang buat majlis makan-makan hari raya bersama-sama anak yatim ni.  Aku and kawan-kawan yang laen datang makan and ade la bagi sumbangan sikit.





Selesai makan, sesi menyampaikan goody bag and sumbangan dari yang menyumbang.  Sronok dorang dapat hadiah and duit raya.  Mase majlis tu pun ramai gak yang bagi duit raya.  Paling aku salute dengan bangla yang keje ngan makcik Shajar.  Die pun nak bagi duit raya gak kat anak-anak yatim ni.  Sanggup gi tukar duit.  Maybe dorang sronok tengok orang-orang Malaysia yang baek hati belaka and kat tempat dorang takde tradisi camni.





Sampai la mase untuk menghantar anak-anak yatim ni balik ke asrama.  Aku, Syu and Mena ikut Shajar gi hantar dorang ni balik naek bas skolah.  Punya la excited sebab lame dah kot tak naek bas skolah.  Bas skolah plak yang takde aircond yang tingkap leh bukak tu.




Asrama dorang ni agak ke dalam and jauh dari jalan besar.  Maybe ade yang tak tau kewujudan asrama ni.  Bila tengok asrama dorang ni cam kesian gak.  Tak cam asrama anak yatim yang laen.  Masih ade kekurangan sane sini.






Fuhhhh...gile lame nak siapkan entry ni.  Kejap bukak, kejap tutup, pastu nanti sambung balik, tutup balik.  Akhirnya siap gak.  So sape-sape yang baek hati nak menderma kat sekolah ni bole la trus datang ke sekolah ni and jumpe dengan pengasas die.  Kitorang pun insyaAllah akan ke sane lagi nak hantar lagi sumbangan kat dorang.  Tempat-tempat camni la tempat untuk kite kumpulkan pahala.  Harap Allah terima la ape yang kite buat ni.  InsyaAllah.  Aaminnnn...

No comments:

Post a Comment