Thursday 31 October 2013

AKU DAN AIR PUTIH

As-Salam...

Pagi-pagi lagi dah berwhatsapp dengan Ara tanye pasal produk kulit yang die tagged kat aku.  Aku ingat die pakai.  Rupenye die saje je tag aku suh wat research katenye.  Nowni aku tak pakai pape produk untuk muka pun.  Ubat hospital pun dah stop makan.  Aku ni kan pemalas.  Kalo ubat tu lagi la rase nak muntah ari-ari dok makan.  Juz cuci muka je cam biasa, krim-krim ape ke takde pakai.  Hurm redho je la dengan muka ko skang ni dah ko pemalas kan.


Mase borak kat wassap sempat la Ara tembak aku sedas.  Memang aku ni jenis susah nak minum air putih.  Dari dulu lagi.  Minum tu bukan tak boleh.  Tapi kuantiti tu takat segelas dua je la.  Tak cam orang laen 1 hari mungkin leh minum sampai 2 botol besar air mineral tu.  Aku nak abis kan 1 botol cam dalam gamba tu pun kembang-kembang idung menelan.

So hari ni dah kene sound cam tu aku pun semangat la bawak air gi keje.  Betul gak kan.  Organ-organ dalam badan aku camne nak bekerja kalo takde air nak tolong dorang melancarkan keje.  Tu yang jerawat memanjang je tumbuh.  Makan or pakai la ape produk skali pun kalo takde air nak cuci and buang kotor-kotor dalam badan tak jalan gak. Skang ni dok psiko kepala otak ni suh minum je keje nye.  Confirm arini aku asek kuar masuk toilet je.hahaha...

Sikit info pasal kebaikan air putih yang aku google search:

1. Melancarkan sistem pencernaan.
2. Berfungsi membawa keluar semua toksin dalam badan.
3. Baik untuk rawatan kecantikan - melembapkan dan melembutkan kulit secara semulajadi especially kalo yang facing problem kulit kering.
4. Mengurankan risiko sakit jantung dan kanser, ubat untuk penyakit strok.

No comments:

Post a Comment