Sunday 29 June 2014

1 RAMADHAN DI TAHUN 2014

As-Salam...

First aku nak ucapkan selamat berpuasa bagi semua umat islam. Alhamdulillah tahun ni dapat lagi sekali berjumpa dengan Ramadhan. Tahun ke-2 untuk aku berpuasa tanpa mak di sisi. Alhamdulillah tahun ni perasaan semakin ok. Even mak dah takde tapi abah and adik bradik laen sentiasa bersama-sama and aku rase macam mak sentiasa ade bersama gak.

Hari pertama puasa, aku dikejutkan dengan berita pemergian pakcikku, We. Subuh-subuh sepupu call bagitau yang We dah meninggal. Tak sangka die yang pergi dulu. Kalo diikutkan makcik aku merangkap isteri arwah yang sakit teruk. Lumpuh separuh badan and tak boleh bercakap dah. Tapi ajal maut semua di tangan Allah. Tak semestinya yang sakit terlentang akan mati dulu and tak semestinya yang sihat cergas takkan mati dulu. Semoga roh We tenang and aman di sana dan ditempatkan bersama orang-orang yang beriman. Aamiin...


Yang baju biru tu pakcik aku, Alang. Tinggal la Alang and Maknyah je. Dua-dua ni pakcik and makcik yang paling aku sayang.

Alhamdulillah puasa pertama semalam Allah permudahkan. Tak la rase penat sangat. Moga hari-hari seterusnya pun mohon Allah permudahkan. Aamiin. 

Semalam berbuka dengan Acu and Aicik and juadah berbuka beli je kat bazar sebab tak sempat nak masak. Sampai rumah dari kampung dah pukul 4 petang. Barang basah memang takde kat rumah. So no choice.

Ok la. Selamat berpuasa.

No comments:

Post a Comment