Sunday 4 December 2011

OMBAK RINDU

As-Salam...

Rinduku umpama ombak yang tak berhenti...
Kasihmu bagai pantai yang setia menanti...

Ayat yang dipetik dari novel terkenal Fauziah Ashari...  Still mood jiwang after tengok movie Ombak Rindu semalam.hehehe...Lame dah aku baca novel ni.  Kalo tak silap mase skolah menengah, tak ingat la plak mase form brape.  Tapi yang pasti dah lame jugak la.  And now cite ni dah di adaptasikan ke layar perak and aku for sure takkan lepaskan peluang tengok cite ni.  Nak tengok setanding ke tak dengan novel.  Macam Lagenda budak Setan sangat menghampakan.  Tapi Ombak Rindu not bad la.  Better dari LBS.  Ala kalo novel bawak ke movie memang la tak bole nak same cam dalam novel.  Mau masa tayangan dari 2 3 jam jadi 5 6 jam.  Kalah cite hindustan weh. 

Sebelom tengok cite ni aku mrungut gak la, asal la Lisa pegang watak jahat jadi Mila and nape die tak jadi watak baek, Izzah.  Tapi after tengok die bole bawak watak tu and Maya Karin pun best bawak watak Izzah.  Innocent sangat.  Aaron Aziz as normal, slalu mencairkan hati2 wanita kat luar tu termasuk la aku.  Memang sempat la verangan mase tengok cite ni.  Cite ni mampu la mngalirkan airmata aku.  Padahal dah memang dasar kuat nangis.hehehe...  Tapi LBS aku tak nangis hokey.  So maksud nye aku menangis tengok pada cite jugak ek.

Pada sape2 yang suke tengok movie melayu gi la tengok cite ni.  Best..best...best..  Support la industri perfileman tanah air.

bratur nak beli tiket...sambil tu gosiping...

sempat lagi pose..

smentara menunggu lagi setengah jam kite pekena jelly ice ngn kaya ball dulu

muka tak puas ati sebab honey dew ice tak menarik langsung

nampak menarik kan..tapi rase kureng

kami bukan b'2...tapi b'3..


sebok je orang belakang tu

lepas tengok wayang makan plak

No comments:

Post a Comment