Thursday 24 November 2011

BAGAI MENGGENGGAM AIR DI TAPAK TANGAN

As-Salam...

Wah title entry nak gempak aje.  Kalah Karam Singh berperibahasa.hehehe...  Tapi ade ke peribahasa camni.  Ntah la aku maen sebut je.  Ala Karam Singh tu pun die maen reka je.  So tak salah la kalo aku pun reka peribahasa aku sniri.

Semalam sronok t'kinja2 sebab dapat gaji. Hoooray!!!!!!!!  Tapi sronok nye kejap aje.  Dalam mase beberapa jam je duit tu sume dah b'pindah milik.  Kemana lagi kalo tak ke tangan pemiutang.  Hurm tu la yang jadi every month.  Pas je gaji masuk trus setel kan sume utang yang ade.  Tu la sape suh b'utang kan.

Kesimpulannye,  gaji yang dapat tiap ujung bulan tu kejap je singgah kat tangan kite ni.  Sebab sume duit tu bukan duit kite.  So betul tak peribahasa yang aku reka sniri tu.  Pikir2 kan la.  Saya Kasyuma Kaur Walia melaporkan untuk berita pagi jumaat.hehehe...

No comments:

Post a Comment