Thursday 21 June 2012

ALHAMDULILLAH REZEKI ALLAH

As-Salam...

Mase ni aku tengah sebok masak untuk lunch time.  Almaklum sedang b'cuti panjang slame seminggu.  Dok uma ape lagi, mrajinkan diri la untuk masak-masak.  Kang mak bising lak kan, cuti dok uma tak wat pape pun.  Ala masak pun bukan la yang hebat-hebat.  Masak simple-simple jek.  Mase ni menu yang nak masak is sambal sadin and telur dadar.

Tengah-tengah sebok memasak Abang Sopi kol.  Kalo takde hal die takkan kol nye.  Mak dah nebes dah mase tu.  Takut ade prob yang aku buat tak setel.  Skali die bagitau ade gud news.  Lega ati mak nak bile dengar ade gud news.  Trus tak sabar-sabar nak tau ape news yang Abang Sopi tak dan-dan tunggu aku masuk opis Isnin depan.

Jeng...jeng...jeng... nak tau ape gud news nye.  Aiceh nak wat suspen plak.  Alhamdulillah dapat annual salary increament for the year 2012/2013.  Brape naeknye??  Eh tu rahsia la.  Tak leh la nak cite sume kat sini.  Cop-cop..ade lagi satu gud news la.  Yang ni paling best and wat aku senyum lebar sampai ke telinga.  I am upgraded to the position of Administrative Officer.  Alhamdulillah....  Tak t'fikir yang aku akan di promote.


Maybe pada orang laen ape la sangat jadi Admin Officer sebab kebanyakan kawan-kawan aku mula-mula masuk keje dah dapat post executive.  Aku tak s'lucky kawan-kawan aku yang laen.  Tapi aku b'syukur dengan ape yang aku ade previous and now.  So from today and onwards aku kene la keje lebih kuat and kene study lebih lagi untuk tingkatkan mutu kerja aku.  And aku tak nak ade mulut-mulut yang akan b'kata-kata yang aku actually not deserve for this position.  Bese la, mulut manusia ni bukan kite leh tutup kan.

Thank you so much pada family yang banyak support aku.  Dorang la yang banyak nasihat aku and menyabarkan aku untuk kerja kat sini yang dugaan bole tahan besar gak.  Melayan kerenah customer and agent yang banyak songeh.

2 comments: