Sunday 22 July 2012

POLITEKNIK TUANKU SULTANAH BAHIYAH

As-Salam...

Ya Allah...  Dah berkurun aku simpan story ni.  Punya la lame kejadian berlaku baru arini nak update.  Padahal story laen yang latest aku leh update dulu.  Bukan pe, story ni tak reti aku nak mengayat.hehehe...

Last time seminggu sebelum puasa aku, parents aku and family nyah ke Kedah menghantar Paeh untuk daftar masuk ke Politeknik Tuanku Sultanah Bahiyah untuk course Mechanical Engineering.  Alhamdulillah at last anak buah aku dapat sambung blajar kat IPT.  Bukan ape, anak buah yang lagi sorang dah ke IKM Johor.  Yang ni lambat sangat panggilan sampai.  Dah riso takut die tak dapat sambung blaja.

Disebabkan aku takde idea nak mengarang and takut story ni jadi basi, so layankan je la gambar-gambar hari kejadian.  Gambar mampu menceritakan segalanye.





Sekitar hari kejadian.  Punya la ramai orang.  Dah la panas.  Tapi naseb la proses pendaftarannye tak lame.  Yang muda-muda ni takpe la kalo nak lame-lame.  Kesian kat orang-orang tua and budak kecik yang follow.



Pengorbanan opah and atok.  Walaupun dah tak brape kuat tapi hati tetap gak nak menghantar cucu gi blajar.  Bangga opah and atok dapat tengok cucu blajar tinggi-tinggi.  Harap cucunye tak lupa jasa pengorbanan opah and atok, mak and jugak ayah bile dah berjaya nanti.


Untuk Paeh (juga untuk Pek), blaja rajin-rajin.  Jangan nak bercinta je.  Cewah maksu punye pesanan tak leh blah kan.  Solat jangan tinggal.  Solat la yang menjaga kite dari buat perkara-perkara tak elok and dengan solat la insyaAllah kite akan berjaya dunia akhirat. (macam la dorang baca blog aku ni).hehehehe...


No comments:

Post a Comment