Monday 9 December 2013

KOMPLEKS SEJARAH PASIR SALAK

As-Salam...

Ini kejadian kedua mase aku cuti seminggu. Konon nak memenuhkan cuti dengan aktiviti. Tak nak la lepak rumah je mase cuti-cuti. Pagi tu macam biasa aku masak dulu untuk makan tengahari. Abah keje kan so tengahari kalo aku cuti die balik la makan kat rumah. Tambah plak mase ni Nina and Kaklin ade kat rumah. Memang kene masak la.

Lepas zohor mintak izin dengan abah nak ke Pasir Salak. Seingat aku mase kecik aku penah sampai sini. Mase tu kecik sangat tak ingat ape pun. Tapi bukan pegi kompleks sejarah ni pun. So this time decide nak jalan-jalan ke sane nak tengok pemandangan kampung sampai menghayati sejarah. Wah gitewww...


Orang yang paling excited nak ke sini haruslah Kaklin. Die ni memang kalo bab sejarah suke sangat. Tu pun majuk sebab tak bawak die pegi muzium negeri Perak.hahaha... Mase ni sampai dh pukul 4. Trus gi beli tiket nak masuk dalam muzium sebab muzium kul 5 dah tutup kan.


Sebelum masuk kasi snap 1 pic sebab kat dalam dah tak boleh nak bergamba. Tengok la muka budak kecik 2 orang tu. Cam bosan je kan.hehehe.. Ape la yang dorang paham kan datang tempat-tempat sejarah ni. Sekolah pun belum lagi mane nak paham. Tapi dorang ni janji dapat berjalan sure sukenye.


Kaklin bergamba kat kawasan JWW Birch mati kene bunuh. Dia mati mase tengah mandi di sungai kalo tak silap. Sikit info yang aku dapat mase dalam muzium tu.


Sronok orang tu dapat jalan tempat sejarah. Muka ada sinyum.hehehehe...



Sebelum balik lepak jap kat tepi sungai and snap beberapa gamba kat skitar kawasan kompleks. Tengok bangunan belakang aku tu. Tu la muzium nye. Cam istana dolu-dolu kan. Kalo la rumah aku cam tu gile cantik.

Dalam pukul 6 lebih kitorang gerak balik sebab jalan nak ke Ipoh kiri kanan memang takde rumah-rumah. So agak menyeramkan kalo balik malam-malam. Bukan ape, malang tak berbau. Mane tau kete tibe-tibe rosak ke kan. So baek la mase siang kite balik cepat-cepat.

No comments:

Post a Comment