Tuesday 25 February 2014

HATI JELI

As-Salam...

Hari ni hati ade sikit jeli. Tibe-tibe rase sayu je bile tengok bekal breakfast pagi ni. Pagi ni aku bawak bihun goreng, abah buatkan. Aku pagi-pagi memang tak sempat nak buat ape-ape. Bangun pun lambat. Ikutkan bole je nak buat breakfast tapi kene bangun awal la. Tapi aku ni kan dasar pemalas.

Ok back to landasan. Dah knape plak aku tibe-tibe nak sayu tengok breakfast pagi ni kennn. Mane tak nye. Abah hari-hari buatkan breakfast untuk aku. Tak penah miss. Bawah 'sange' tu mesti dah siap secawan air milo. Makan tu abah sedaya upaya adekan juga. Megi slagi ade die mesti buatkan. Walau aku tau tak elok makan megi slalu. Tapi sebab abah yang buat aku takkan cakap tak elok. Aku tetap akan telan. Biar la sakit skali pun tapi aku takkan tolak megi yang abah dah masak tu.


Bihun goreng ni bukan beli kat kedai tau. Ni abah goreng pagi tadi. Letak dalam polisterine senang. Lepas makan campak trus dalam tong sampah. Nampak simple tapi sedap gile.

Bila aku kenangkan aku ni manja sangat ke. Kalo orang laen mesti dah cakap aku ni manja. Tapi bagi aku bukan sebab manja ke tak. Tapi tiap-tiap parents mesti nak buat yang terbaek untuk anak dorang. Mase mak ade dulu pun same gak. Tiap pagi mesti mak letak biskut or roti. Mak jenis tak masak pagi sebab mak banyak bende laen nk kene buat.

Hurm...lagi 1 bile aku dah penah rase kehilangan rase gayat bile pikirkan yang 1 hari aku pun akan bakal kehilangan abah. Mati itu pasti, cume cepat atau lambat je yang kite tak tau. Tapi tak semestinya yang tua akan mati dulu kan. Kalo aku mati dulu ok la. Takde la aku rase kehilangan tu lagi skali. Tapi kesian plak abah sape nak jaga kan.

Ya Allah aku tau belum cukup aku balas jasa dan pengorbanan mak. Tapi mak lebih dulu pergi mengadapMu. Kalo dok pikir-pikir memang sebak dada ni sebab macam-macam bende yang aku belum buat lagi untuk mak. Tapi atas nasihat famili and kawan-kawan, aku akan cube buat yang terbaek untuk abah plak. Makan pakai abah cube aku sediakan sesempurna yang mampu. Sakit demam abah akan aku jaga. Untuk mak, insyaAllah takkan putus doa aku kirimkan...:'(


No comments:

Post a Comment