Tuesday 4 March 2014

MAJLIS BERTUNANG INA

As-salam...

Asek bercerita pasal orang laen bertunang and kawin jek. Nak wat camne, belum sampai mase aku lagi. Kite jangan sebab orang skeliling kawin kite pun sebok nak kawin. Perancangan Allah tu adalah sebaek-baeknya. So bersangka baik la dengan tiap ape yang jadi.

Minggu lepas ke Kuala Kangsar untuk majlis pertunangan sepupu. Pakcik aku dok bising suh datang awal. Belah lelaki sampai dalam pukul 11 lebih. Plan asal nak gerak kul 9 dari rumah. Skali toktektoktek kul 11 gak kitorang gerak. Sowi sangat ayah Halim tak sengaje.hehehe... Mase kitorang sampai naseb la rombongan lelaki pun baru sampai. So takde la bersalah sangat.

Sampai-sampai je dorang suh makan dulu. Rombongan lelaki makan la dulu sebab kang senang pas bincang trus je balik kan. Lagi pun takut plak bincang kang amik mase lame. Tapi kitorang tak makan pun. Aku lepak kat dalam rumah dengan anak buah aku. Sebab aku nak makan same dengan abang aku and anak sdare aku yang on the way tak sampai-sampai lagi mase tu.


Sementara tunggu rombongan makan aku yang kat dalam ni sempat la snap pic pelamin. Simple je kan but nice.

Lepas makan start la sesi berbincang antara 2-2 belah pihak. Patut la pakcik aku suh aku bawak abah cepat. Rupenye die nak suh abah jadi wakil bercakap untuk belah pompuan. Kalo cakap awal-awal sah abah tak nak. hehehe... 


Nampak tak yang baju batik merah tersorok sikit tu. Abah la tu.


Selesai berbincang sesi sarungkan cincin. Mase berbincang tu aku tak dengar pun brape lame tempoh bertunang, brape mas kawin, brape duit hantara. Padahal aku sepanjang sesi berbincang tu ade je kat situ. Nampak sangat malas nak amik tau and mengelamun.hahaha.. Setel sume baru la aku makan sebab mase ni Cho and Yop dah sampai. Yop bawak Kak As same ikut. So kire ramai gak la famili aku datang.



Mase makan sempat lagi berselfie. Bile makan di saat-saat akhir paling sronok. Even lauk knuri ade yang dah abis tapi ade lauk tambahan yang lagi special, pekasam goreng.hehehehe...



Tak lepas peluang bergambo atas pelamin orang.


Kepada Ina and Asyraf, moga kuat menempuh alam pertunangan. Orang kate mase bertunang ni banyak dugaan. So bertahan la yek. Kak Ema doakan moga berkekalan ke jinjang pelamin and seterusnya bahagia sampai ke syurga.  Aamiin....

No comments:

Post a Comment