Sunday 23 March 2014

ZIZAN BURGERBYTE

As-Salam...

Sape yang follow IG aku last two weesk mesti nampak aku ade post gambar ni.


Yes last week aku gi makan kat Burgerbyte kat Sri Iskandar. Lame dah tringin nak makan kat sini. Kononnye Burgerbyte ni retis punya kan. So tringinnye membuak-buak.

Ari Sabtu malam Wati amik aku and Shajar kat uma. Trus gerak ke Sri Iskandar. Sanggup ni ke Sri Iskandar semata-mata nak makan burger.




Sampai sane penuh gak la pelanggan, tapi still ade seat yang available. Tak yah pun menunggu lame. Duduk je trus ade budak amik order. First time makan sini kan, so banyak la bertanya ngan budak amik order,  burger ni camne, burger tu camne. Naseb budak yang amik order ni ok. Dorang memang akan bagitau customer which burger the most femes and ape rase burger tu.



Malam tu sume amik burger laen-laen sebab nak rase sume kan. Burger Wati memang sedap and aku rekemen kat korang kalo nak gi sane try la burger ni, Nachos Burger. Aku amik Bacon Burger, tapi rase die biasa je. Shajar amik Garlic Burger tapi kitorang tak tau tang mane rase garlic nye. Tak rase sangat la. Linda plak amik pasta, spageti carbonara. Carbonara memang dah cukup creamy tapi die letak lada benggala cam banyak trus buat rase lada benggala tu potong rase carbonara tu.



Actually Burgerbyte ni out of my expectation. Aku membayangkan burger yang dorang serve besar. Lepas tu cheese and sos melimpah-limpah. Tapi bile sampai kat meja juz sketul burger yang besar cikit dari burger tepi jalan, patty tebal cikit dari burger tepi jalan then sos ko letak sniri. Aku rase Burger Bakar Rawang kat Medan Gopeng lagi tempting kot. Hurm takpe la. Asal kite dah try kan and dah tau la rasenye camne kan.

So pada sape-sape yang nak tau rase burger kat sini gi la try. Kalo lalu jalan Sri Iskandar bole nampak dari tepi jalan. Sebaris dengan PHD. Laen orang laen citarasa. Mungkin bagi korang rase burger die ikut citarasa korang. Who knows kan?

No comments:

Post a Comment