Monday 16 January 2012

THOUGHT OF THE DAY

As-Salam...

Sesungguhnya Allah Maha Mendengar.  Syukur Alhamdulillah kerana Allah mendengar and makbulkan doa aku yang hanya seorang insan kerdil.  Walaupun Dia makbulkan doa aku, tapi the 1st thing yang Dia nak aku buat is mengaku kesalahan yang aku dah buat and bertanggungjawab on it.  Bukan dengan cara lari dari masalah and cari jalan penyelesaian sniri yang bukanlah solution for the problem.

Yes I did and now I am relief.  Rase lega sangat bile kite mengaku atas kesalahan yang dah di buat.  Kalo tak kusut je kepala memikirkan.  And the problem is not going to settle but another problem is created.  That is true.  Kononnye aku cari jalan laen nak tutup salah yang aku dah buat.  Tapi masalah laen pulak timbul and lagi menyusahkan diri aku sniri.  At that time aku stuck and tak tau ape nak buat.  Now no more fear and takde masalah lagi yang berserabut kat kepala ni.  Alhamdulillah...alhamdulillah...alhamdulillah...

Morale of the story, jangan cube lari dari masalah.  Cari jalan penyelesaian yang sebenarnya.  Bukan cari jalan penyelesaian yang salah.  Semoga ape yang jadi kat aku pada hari ni jadi iktibar and pengajaran pada aku untuk hari akan datang.  Dengan kesalahan yang aku dah buat ni, harap prestasi kerja akan dipertingkatkan and much better from time to time.  Aminnnnn.....

No comments:

Post a Comment