Thursday 26 January 2012

WONDERFUL MORNING

Kadang kala Allah sembunyikan sekejap matahari...
Allah turunkan pula hujan dan kilat...
Puas kita mencari dan tertanya2...
Kemana pergi matahari...
Rupa2nya Allah nak hadiahkan kita pelangi indah...

As-Salam...

Dah kenapa lah ngan aku pagi ni.  Pagi2 lagi aku dah berpuitis dengan ayat2 jiwang.  FYI aku bukan dilamun cinta or aku bukan sedang di alam percintaan yang bunga2 cinta.  Tak semestinya orang bercinta je boleh bagi ayat2 jiwang camni.  Orang tak bercinta pun boleh what?hehehe...
Actually,  tiap2 pagi aku akan buat rutin yang same.  Sebelom pergi keje aku akan tolong mak sidaikan kaen yang dah dibasuh.  Sebab mak memang tak larat nak diri lame2.  Mak bukan nye sehat sangat.  Dah uzur dah.  Tapi still bole buat kerja yang ringan2.  Mase tengah dok kusyuk sidai kaen aku nampak ade pelangi kat langit.  Subhanallah... cantik sangat.  Jarang leh nampak pelangi pagi2 camni.  Mungkin sebab malam tadi hujan.  Aku pun ape lagi, tak sempat abis sidai kaen trus lari masuk uma amik fon and snap that moment.  Mak pun pelik pehal la ngan aku ni berlari2 masuk uma.


Cantik kan.  Pagi2 tengok pemandangan cantik camni memang wat jiwa rase tenang je.  Rase indah je.  Masalah yang berserabut pun trus lupe.  Semoga hari aku akan tenang setenang hari ini and semoga semua urusan kerja dipermudahkan.  Amin....

No comments:

Post a Comment