Wednesday 16 July 2014

FIRST ATTEMPT MASAK NASI LEMAK

As-Salam...

Lahai masak nasi lemak pun nak cerita ke. Harus cerita sebab ni first time aku buat nasi lemak.

Bulan-bulan puasa ni tekak ni manja sangat. Macam-macam yang mengidam. Tapi rasenya kalo bukan bulan puasa pun same gak tekak ni mengidam macam-macam.hehehe... Kali ni aku tringin sangat nak makan nasi lemak sambal sotong. So semalam cuti bole la masak. Itu pun pukul 2 baru nak cari sotong and santan. Bahan-bahan laen takde hal sebab kat rumah pun ade. So ke tesco la kite mencari sotong sebab kedai biasa sure dah takde.

Elok tengah beli barang Acu plak kol ajak buka kat luar. Adoi.. Dah la dah lame mengidam nak nasi lemak sotong. Skali ajak makan luar plak. Tak kesah la. Hasrat nak masak nasi lemak di teruskan. So pas Asar aku start masak nasi lemak.

Kejap je masak nasi lemak ni. Setel masak aku mandi siap nak gi berbuka. Nasi lemak tu simpan untuk sahur nanti. Tapi aku punya tak sabar nak makan nasi lemak tu sebelum tidur pekena sepinggan sebab takut sahur tak sedar. Kang rugi and meleleh air liur aku dok tringat nasi lemak sambal sotong.

Ok nak tengok tak nasi lemak yang aku masak. Tadaaaaaaa.....



Ni la rupe nasi lemak sambal sotong aku masak. Menarik tak?? Bangga bile abah makan tambah sampai dua kali sahur tadi. Alhamdulillah.... Mission accomplished!

No comments:

Post a Comment