Monday 7 July 2014

RAMADHAN KE 8

As-Salam...

Cerita semalam takde la yang menarik sangat. Biasa-biasa je ceritanya. Pagi-pagi Nyah datang rumah nak jumpe Cho. Tapi kitorang semua tido lagi time tu. Aku bukak pintu and trus la bangun takde la nak sambung tido plak kan. Nyah nak kejut Cho tak sampai hati plak. Last-last Nyah ajak aku ke pasar Batu Gajah nak beli sarung bantal. Aku on je. Kejutkan Kakcho tanye die nak pegi ke tak, cuci muka then trus tukar baju. Jangan tkejut aku tak mandi. Lepas sahur nak solat subuh aku dah mandi dah la.hehehe...



Mase ni dah penat sebenarnye bjalan. So selfie la dulu ngan Linda. Kalo ikut Kakcho memang kuat jalan. Aku memang tak bole follow Kakcho jalan. Kalo tak puasa pun penat apetah lagi kalo bulan puasa. Nyah follow je. Mase ni geram je tengok ade Singh tu slumber je teguk air botol sambil jalan. Tertelan-telan air liur aku tengok.

Balik dari pasar melepek trus semua. Lepas Zohor aku and Nina baring kat hall depan sambil tengok cerita tamil. Best gak la. Pelakon Aishwarya Rai. Konon lepas tu nak tengok Running Man. Last-last Running Man yang tengok kitorang tido terbongkang.hahaha.. Sedar-sedar dah pukul 5. Aku bangun Asar dulu then masak. Semalam masak 1 lauk je. Aku dah tak larat. Tu pun masak sebab request by abah nak tempoyak ikan patin. Aku mane penah masak tempoyak. Tapi biasa tengok mak buat dulu. So aku tak la risau sangat sebab teori dah ade, praktikal je tak penah.


Dah setel masak, makanan laen abang aku beli. Air pun beli kecuali teh o. Teh o minuman wajib. Aku kalo berbuka kene ade air panas. If minum air sejuk alamatnya non-stop la. Pastu perut kenyang air je and makanan tak makan. Sebelum berbuka sempat la aku and Nina naek motor pusing-pusing kampung. Kalo duduk umah tunggu waktu berbuka memang lambat mase jalan.


Oh ya lupe nak bagitau, alhamdulillah menjadi gulai tempoyak aku. Abah and abang-abang aku selera makan. Tak tau la bagi dorang sedap ke tak. Bagi aku ade la rase cam mak masak sikit-sikit. Wah masuk bakul angkat sniri nampak. hahaha.. Tapi ni serius. Abang aku cakap tangan aku memang tangan bole masak. Bangga I kejap.hehehe...

Ok la. Tu je nak cite. Bye.


No comments:

Post a Comment