Wednesday 1 August 2012

CERITA SAHUR DAN ABAH

As-Salam...

Dah masuk hari ke-13 umat Islam b'puasa.  Lom ade lagi entry pasal puasa yang aku update.  Takde reason laen slaen dari malas la punca blog ni tak b'update.huhuhu...

So far sepanjang ari ke-13 b'puasa, aku belom penah miss untuk bangun sahur.  Slaen dari takut siang nye takde energy, mase ni la aku amik ksempatan untuk mnikmati mase makan same-same dengan famili.

Untuk pengetahuan, sepanjang b'puasa ni abah la yang hari-hari bangun awal sediakan makan untuk sahur.  Mak kan tak brape sehat.  Thats why la abah amik alih tempat mak every morning siapkan sahur and kejutkan kitorang untuk makan.  Betapa sayang nye abah kat mak.  Aku yang sehat ni kadang-kadang je bangun siapkan sahur.  Bertuah punya anak kan.   Memang la abah bukan masak tapi juz panaskan lauk-lauk malam tadi.  Tapi sepatutnye aku yang buat sume tu kan.  Nak wat camne, aku ni kalo bab bangun sahur memang liat sikit.  So untuk cover balik, aku plak mengemas dapur and meja after siap sahur.


Ni la gamba abah aku.  Hensem tak??  Gambar abah b'tungkus lumus di dapur of coz la takde kan sebab aku pun tak bangun lagi mase tu.hehehe...  Walaupun aku malas nak update blog skang ni, tapi disebabkan abah la aku rajin nak update.  Anyway thanks to abah for everything.  Ema sayang abah sangat-sangat.  Even abah tak mungkin baca blog ni, but I believe abah know that I love him soooooooooooo much....

2 comments:

  1. sebak je baca..teringat arwah ayah ..arwah i juga seorang yg rajin memasak untuk anak2..

    ReplyDelete
    Replies
    1. pengorbanan sorg bapa...moga kte mampu bls jasa dorg...

      Delete