Sunday 13 April 2014

SURPRISE LAGI!!!!!

As-Salam...

Alhamdulillah Allah bagi kesempatan untuk hidup di muka bumi ni untuk yang ke 28tahun. MasyaAllah tak sangka dah 28tahun aku skang ni. Alhamdulillah Allah kurniakan aku badan yang sihat, cukup makan and pakai, family and kawan-kawan yang baek. Alhamdulillah...alhamdulillah...alhamdulillah....

Hari isnin 7/4/2014 Wati wassap cakap teringin nak makan burger banjir kawan die rekemen katenye. Aku pun on kan je sebab kami-kami ni memang tekak suke makan. Tambah kalo dapat tau ade tempat baru and menu laen dari laen. Trus tanye yang laen-laen tak nak pegi ke. Wati kate yang laen-laen tak dapat. Aku tak la pelik sangat sebab hari bekerja kan.   Syue maybe penat, Shajar and Ida kan jaga kedai.

Tempat nak gi makan ni jauh gak la nun kat Ulu Kinta tu. Bile sampai kat tempat tu aku tak expect pun kedai die cam kedai-kedai makan biasa tepi-tepi jalan tu. Tapi gempak la sebab wat western je. Ni gambar ehsan dari FB.



Orang ramai gak la. Masuk dalam tu aku tengok Wati menonong je masuk kat dalam, padahal aku tengok dalam sume dah penuh. Slumber die gi kat 1 table ni yang ade sorang pompuan. Rupe-rupenya si Syue. Poyo gile kate tak join skali ade rupenye.

Order makan pastu borak-borak, gelak-gelak.


Nampak tak sume air tu. Nampak menarik kan. Air yang ade daun-daun tu memang sedap. Bittersweet namenya. Nanti aku wat entry special pasal kedai burger ni.




Masing-masing dah dapat burger masing-masing sronok bukan maen.

Dah kenyang makan si Syue ni gi order air lagi. Yang aku cam dah nak balik.Bukan pe sebab pikir dorang kan sok keje. Aku mase tu cuti takde hal la. Dalam tengah-tengah borak si Syue ni sebok dengan fon. Aku ingat Bad. Eh Bad marah ke Syue kuar malam-malam. Tak penah plak die marah kalo kitorang kuar. Trus Syue borak kat luar. Aku siap wat muka cam bertanya kat Wati, die angkat bahu je means tak tau. Skali datang dari belakang aku si Shajar. OMG surprise apekah ini. Aku tau malam tu bithday aku. Tak sangka dorang nak makan-makan dengan aku. Ingat Wati sorang je nak makan-makan sempena birthday aku. Rupenya yang laen-laen pun ade.

Borak lagi sambil tunggu Shajar makan. Lapar katenye. Kesian kawan aku ni balik keje trus datang kat kitorang.

Elok tengah borak-borak and aku plak tengah sebok tengok gambar dalam tab tak prasaan budak yang keje kat kedai tu bawak kek. Yang klakar nye budak tu siap patah balik belakang sebab lilin padam aku bole tak prasan.hahahaha... Bile dorang nyanyi baru la nampak kek tu. Ya Allah surprise nye sampai rase nak nangis. Malu pun ade sebab ramai orang kat situ. Ya Allah speechless nye lahai tak tau nak kate ape.



Korang memang terbaik la planning sume ni. Terharu iolz. Sayang sangat-sangat kat uolz my besties dunia and akhirat. InsyaAllah..aamiin...

Pukul brape tak ingat gerak balik, itu pun Syue ajak lepak KTM lagi. Ikutkan mata dah rabak dah. Tapi tak baek menghampakan kawan-kawan. Weekdays pun ramai orang lepak KTM. Ingat weekend je. Skang ni siap ade orang sewa rollerblade. Best tul tengok. Rase nak maen gak tapi mase tu dah lewat. Kang kul brape nak balik. Leka tengok orang maen rollerblade Shajar and Ida pun sampai. Ida trus tabur bedak kat aku. Sampai hati wat surprise camni. Beria la kol mase kat kedai makan tadi cakap tak dapat join sebab still kat Kampar tak tutup kedai lagi. Alih-alih dah sampai Ipoh.


Mandi bedak aku malam tu. Untung pakai bedak. Kalo dorang pakai tepung memang naya la aku.


Wati sronok menambah bedak kat muka aku.


Unfair kalo aku sorang je tepung gomak kan. Kate BFF kene la same tepung gomak. Aku siap kejar sorang-sorang. Wati la kesian sampai terjatuh die.

Penat bekejar makan plak aiskrim Ida bawak. Ya Allah bertuahnya rase ade kawan-kawan camni.


Kesimpulan, malam tu memang best and aku sangat-sangat appreciate dengan ape yang kawan-kawan aku dah buat. Sayang sangat ngan dorang ni. Dorang la kawan aku dunia akhirat. 

Dalam pada aku happy and sronok dengan kawan-kawan, hati ni tetap ingat pada yang dirindui slalu...arwah mak Alang Sariah Binti Megat Mat Isa. Trima kasih yang tak terhingga mak sebab lahirkan ema and besarkan ema. Ape yang ema buat untuk mak takkan mampu untuk membalas jasa mak. Hanya Allah je yang mampu membalas. Mak ema rindu mak sangat...:'( Moga Allah tempatkan mak di syurga and moga mak bahagia and tenang di sana. Aamiin.... Al-Fatihah....


2 comments:

  1. Terharu kite bc..rindu korg sumee..xsaba nk blk...

    ReplyDelete
    Replies
    1. x pashan ade komen kt cni.....hehehe...ok nant balik kite lepak same2 ek...kite pun rndu awk jgk.....

      Delete